Tuesday 3 August 2010

bila aku sendiri...yg menjadi pemusnah !

kdg2 perkara yg menakutkan melanda diri..dan dengan sendiri nya mencari jalan utk keluar,atau melarikan diri...aku pejamkan mata,duduk mendiamkan diri..otak memikirkan ini dan itu dihapuskan..meditasi demi masa,seakan aku melayang jauh ke alam lain..aku melihat dia dari jarak jauh dan dekat,mungkin sedikit ada perasan kelam,serabut dan pelik,dan dia pergi...aku langsung xdipedulikan....aku menghembuskan nafas kecewa..tertunduk seketika..bukan kan aku juga dlu mengetepikan semua ini demi 1 perkara..dan aku bersetuju dengan perkara yg aku jangkakan terjadi...apekah yg membuatkan aku menjadi kesal..seumpama taqdir itu aku memarahi langsung x menerima...ya,masa itu sgt memedihkan bahkan kesan menjadi lebih parah..aku berjanji,xkan mungkir..

tgn yg xtaw arah tuju menyusur mencari hala...terkadang dia datang dengan xdijangka,dan terkadang dtg utk diuji..sekadarnya menerima,apekah tgn ini menjadi pemusnah atau pemangkin?diberikan masa yg panjang utk berfikir..asal perkataan nun sin ya dalam diri manusia,terlalu alpa sehingga fikiran itu melayang2 ke arah lain...jauh utk berjalan,pada mlm gelap..meraba sedikit rebah jatuh..bulan dan bintang jika dikurniakan....mungkin ada secangkir senyuman disitu..

aku dengan rela nya,menghirup udara yg dikurniakan,dan aku terus memusnahkan diri aku..terkadang aku juga mahu terus senyum melihat tuhan aku tanpa wajah yg murka..sedikit rasa kecewa dengan diri ini...bilamana aku terjatuh aku malu meminta bantuan tuhanku..sambil juga aku melakukan kerosakan...wajah ini x tahu mana hendak letak...dimana aku berjalan,mungkin diberikan aku bantuan..moga2..insyaAllah

No comments:

Post a Comment