Sunday 26 September 2010

masa agak kelam..agak meraba mencari arah..

hari2 berganti..aku sedikit terdesak,sesak dengan keadaan aku..dengan keadaan yg muncul agak mengejutkan aku sehingga aku diam..dan aku meletakkan punggung aku ke kerusi dengan mata yg x berkelip..aku agak menahan sedikit nafas aku..mata aku susah utk mengerlip..aku xde pilihan da,aku hanya mampu terukan keadaan aku dengan biasa..dan lebih berserah dengan tuhanku..kadang2 ase agak bersalah kerana bila susah baru ingat pada tuhan..sbelom ni xde,wat bodo je..tapi benda nak jadi..xkan nak salahkan taqdir..jadi teruskan la..rezki ada kat mana2..tipu la kalau aku x sedey,tapi aku nk wat caner,benda tu dah terjadi...redho je r..

bila mereka yg bagus terus nk jadi bagus langsung xpndang diri sndiri sehingga org len nampak die salah..tapi die tetap dengan keadaan perasaan bagus dia..aku mcm pening tgk hamba Allah macam ni..die langsung mengetepikan perasaan org seolah2 org len x de perasaan..aku tataw la spesis ni mcm xnk berubah ke..dah bnyk kali aku tgk..kunun2 boleh la jadi leader..tapi xreti,sume berterabur..dlu aku jadi leader,sume nk bangkang..mmg la aku jahat..tapi asenye x de masalah kot..sume berjalan lancar,xde yg prob..dan saving pon saving..satu lagi aku paling x suke..budak bagus,atau yg belagak bagus wutever la..tapi berkire,mmg sakit jiwa ku...aku ase aku cuti 2hari..nk mkn lebey pon kene sound..agak nye xpk ke 2hari aku xmkn ape2,tu pn nk berkire..alasan mknn nak abes..salah sape x manage mknn?punye la korang mkn mewah..aku cume berdua mkn siket,mkn mcm xmasuk akal dengan bayaran sama rata...aku nk saparate xnk..aku ase kalau saparate lg bagus..aku xmkn bnyk..yg budak2 len tu apsal xmanage?dlu bsing aku xpndai nk manage la..aku ase mknn aku budget mewah dan murah lg..caner aku leh wat saving..dan ko x leh?sbb tu aku mls jadi leader..aku nk tgk jauh mana ko bole pegi..aku mmg tunggu masa je nk fire..jgn wat org sakit hati..buruk padahnye..haha..garang plak aku tetibe(emo lebey la aku) kahkahkahkah..

bila tuhan hadiahkan aku kaca,aku terima..walaupon kaca itu pecah lalu aku luka,tapi bila lama siket Allah gantikan aku dengan intan berlian,betapa aku sgt bersyukur..aku dihadiahkan setelah lama aku luka dengan kaca..bila sampai waktu aku diduga..dalam masa yg sama aku diberikan hadiah..aku pon mungkin kurang ingat pada tuhan aku...dan terkadang aku alpa dengan dunia..aku terlepas banyak masa dengan tuhan aku..betol2 la aku dalam kerugian..betol2 mencabar bila aku menjadi lebih dewasa..dlu waktu aku di skolah aku pernah memikirkan ini..mampukah amalan aku yg aku amalkan sewaktu di alam sekolah aku akan teruskan sehingga sekarang?aku ase langsung x de..terkadang dosa lebih mengerumuni aku dari pahala2 yg ditaburkan dihadapku..diberikan pahala,tetap berpaling inginkan tiket ke neraka..bila lagi aku mahu ada langkah baru..terkadang kwn aku mengingatkan setiap masa yg selepas umo40 thn jika x berubah,mmg xkan berubah langsung pastu..dan itu salah satu kata2 dari rasul Allah..aku cuba..aku meneliti semua ini sgt penting pada diri aku..dan waktu ini aku terus mencuba..

aku sgt2 susah..dan aku perlukan tuhan aku setiap masa dan berharap tuhanku akan membantu..kerana aku hanya ada tuhanku..aku xberharap pada siapa2..apetah lagi menyusahkan manusia lain..dan tuhanku maha mendengar..aku meletakkan jiwa raga ku sepenuhnya padaMU ya Allah..

No comments:

Post a Comment